- Tidur mesti cukup: saya tidur slalu pukul 2 dan bangun dekat2 pukul 7 untuk kelas pukul 8. pegi kelas mmg "segar".
- Kite mesti bersenam: hari2 saya berjalan dari kereta ke kelas ade lah lebih kurang 100 m satu hala. dua hala dah 200 m.
- Disiplin kuat: saya hari2 akan datang ke kelas. tak miss. ade lah satu dua kali tuang sebab emergency. tapi skarang saya pegi kelas mesti masuk lambat.
- Ulang kaji pelajaran adalah penting: masa paling sesuai ialah dalam satu dua hari sebelum anda menghadapi paper. baru ingat. kalau belajar awal-awal mesti lupa balik time periksa.
- Buat kerja rumah yang diberi: perkara ini seelok2nya disiapkan dengan segera, tapi kalau anda mahu menjadi pelajar cemerlang, sila tangguh sehingga malam sebelum kelas. elok lagi kalau tiru orang punye.
- Masa itu emas: jadi adalah lebih baik jika anda luangkan masa anda mengulangkaji. seorang pelajar cemerlang seperti saya akan menggunakan masa yang terluang duduk di depan laptop melayari Facebook selama mungkin sehingga badan berpeluh-peluh.
- Mandi pagi dan gosok gigi: ini mmg tak tipu. penting gila. tapi kalau kelas pukul 9 dan anda bangun 9.10 minit. maka cuci muka dan kumur2 saja sudah ok. kalau bilik air takde heater (asrama), kau orang bolehlah basahkan ketiak dan rambut sahaja untuk buat efek seperti anda dah mandi.
- Cara pemakaian mesti elok: biar korang bodoh mcm mana pon, yang penting korang pegi sekolah atau kuliah mesti pakai handsome2/cantik2. baru orang ingat kau top student.
- Makan makanan sihat: maggi adalah makanan ruji untuk student. nasib baik aku belajar dekat dengan rumah. mmg hari2 aku makan sedap je mama aku masak. hahaha! padan muka korang.
- Kene setiasa bersyukur dan berfikiran positif: dapat markah cukup2 time periksa? ok lah tu bang oi.. member kau sebelah tu fail kene repeat. lagi teruk. kolej tak boleh bla? untung laa dapat belajar, budak2 kat negara2 belum membangun tu kene keja gaji 20 sen je nak teruskan hidup. slalu ingat orang yang lagi tak bernasib baik dari kite. baru kite tak down. jgn asyik pikir kite punya hidup sucks je wehhh.. ucaplah alhamdulillah.
terima kasih dan jumpa lagi!
Mr. DanSa


#10 terasa bebbbbbbbb hihi!
ReplyDeleteahahaha! kite tak cakap ape2!! :P
ReplyDeleteaku paling suke nombor 8. HAHAHAAH
ReplyDeleteno 8 tu reality dowh.. kau pakai handsome conform orang pandang tinggi walaupon hakikatnya kite tak boleh blah. hahaha! aku paling suka no 7 btw! :))
ReplyDeleteaha! betul2. 1st impression is important! haha, wey, number 7 mcm pengotoq je. lol
ReplyDeletebuksn pengotor ja.. tapi daruratttt.. hahahaha!
ReplyDeleteaku suke no 2 den....tp 200m tu kire ok la...
ReplyDeleteaku mmg slalu parking jauh2 skit dari kelas. baru sihat. kalau aku berlari2 anak ke kelas. masuk kelas ade anak2 peluh kat dahi n mengah2.. hahahaha!
ReplyDeletekalau otak senang but hati susah camne...ingatan kuat ade kene ngena x dgn pernafasan?
ReplyDeletesmart boy.....
ReplyDeleteaku pling suka nombr 9 best gile....huahuahua....
ReplyDelete