Tuesday, October 27, 2009

top of the ten: acoustic versions.

wohoohooo!

harini aku nak kasi korang top ten list.
list harini bertajuk "acoustic versions" di mana di dalam list ini akan tersenarai lagu-lagu yang dinyanyikan oleh artist itu sendiri.
kalau korang nak layan list ni sekali baca, aku bagi. kalau nak sambung2 pon aku bagi. sebab list ni aku nak post video, so aku harap kau orang boleh tgk semua video2 yang aku listkan. :)

by the way, ni list aku tau. lain orang lain rasa. so jangan bantah. semuanya subjektif.

No 10: Angels And Airwaves (AVA),Do it for me now.





lagu ni lirik die dalam sebenarnye. kalau korang terer kau orang enterpret laa..

No 9: Coldplay-The Scientist



i really love this version sebab bila lagu ni dimain secara mentah emosi tu dapat ditonjol dengan lebih mendalam. dengar pon boleh rasa emosi die.

No 8: Natasha Bedingfield-Unwritten Acoustic



damn, suara serak2 basah ni mmg aku suka betul. dapat kasi duet memang superb lah. sape ade no die?

No 7: Katy Perry -Thinking of You



sexy pon still boleh buat aku layan jiwang lagi. nak nombor telefon die ni skali kalau siapa-siapa ada.

No 6: Michelle Branch-Everywhere



kalau kau orang nak tau, die ni laa penyebab aku main gitar. hehehee..

No 5: Bowling For Soup - 1985



damn, aku tak tau kenapa, tapi lagu ni dah stuck kat kepala aku seminggu. tolong.

No 4: Maroon 5 - She Will Be Loved Acoustic



lagu terbaik nih.

No 3: The All-American Rejects-Dirty Little Secret



ni memang band favourite aku. tip top punye.

No 2: Oasis - Don't look back in anger




lagu ni punya lah terbaik, setiap kali dengar aku tido punye.

No 1: Jason Mraz -Please Don't Tell Her



ok die ni memang the best. aku tak boleh tipu. dalam banyak-banyak lagu yang die nyanyi acoustic version, lagu ni paling aku suka.

so, amacam? list ni aku main letak jee tak ikut susun pon. tapi tu laa video2 yang aku layan slalu. so why not next time kau orang cari2 video lagu kat youtube tu kau orang try cari acoustic version by the original artist. kadang-kadang dengar dari sudut berbeza pon sedap jugak. next time aku cari top ten covers pulak. hehe..


till next time.

salam.

p/s: aku bagi extra sebab lagu ni terbaik.

No comments:

Post a Comment