kau orang semua penah putus cinta? mesti frust menongeng kan? damn.
jangan risau. aku pon sama.
sep skit.
satu hal pasal putus cinta ni, korang mesti susah nak lupakan mamat/minah yang kau ingatkan kau punye lagi separuh tu kan? jangan risau. semua macam tu,bezanya bape lama nak lupakan je. ada sebulan, ade seminggu, ada yang kat 15 taun pon tak lupa2 n still frust menonggeng jugak. kesiannn...
so harini otak aku nak share ngan korang tips tips untuk melupakan bekas kekasih anda. korang boleh implikasikan tips2 ni lepas korang dah settle nangis meraung ok. jangan risau, aku pon sama dulu. ouh, post ini juga untuk orang yang kene tinggal ok. kalau kau jenis tinggalkan orang,
1) kau kene sedar.
yup. kesedaran diri tu penting bro.. bila putus cinta ni fikiran bercelaru. macam2 perangai kau pikir jadi, tapi kau kene sedar, orang tu dah tak sayang kat kau, yang kau nak gila2 kan die lagi tu kenapa? takde guna lah.lagi satu kau kene sedar, orang tu dah tinggalkan kau, ni ape cite kau nak sedih pulak. kasi mengamuk lah satu kali. bakar satu bandar. baru best. hahahaha.. time aku kene dulu, bende ni lah yang aku pikir sampai perasaan menyampah tu amik alih.tapi satu aku nak ingatkan, baca tip no 2.
2)jangan dendam.
bende ni bahaya. kasi menyampah kat orang tu takpe. tapi jangan dendam ok. kenapa? sebab bila kau dendam, dalam tak sedar, nampak sangat kau masih hang on kat orang tu. kite kene let go bro, baru kite nampak dunia ni sebenarnya besar.
3)jangan duduk sorang sorang.
yezzaaaa... time2 baru lepas kene ni, kau jangan duduk sorang2, mmg nanti kau asyik terpikir jee... so, ada baik kau pegi reconnect ngan kawan2 kau yang dulu time kau ada pasangan kau lupa. lagi elok kalau kau cerita skit2.. kasi buat curhat skit. tak kire laa laki2 ke perempuan ke.. sama jee. dua2 suka gossip kutuk belakang ngan ngumpat. tapi seleoknye bende2 tu kau orang kurangkan laaa.. instead. kau orang boleh borak pasal politik keee, isu semasa kee, gossip artis terkini kee.. alaa cerita2 kedai kopi laa.. hahaha..
4)stop stalking.
hahahaaaaa~ kantoi laa wei... tolong laaa.. facebook,myspace,friendster,tagged,hi5,blog,etc. macam2 cara kau nak stalk orang tu kan? bodoh. stop it laa.. u dont need to noe dah.. paling gua panas skali pasal orang stalk ex ni, lepas dah stalk nak emo. hoi. kalau kau tu tak stabil dan tak sanggup nak terima the consequences of stalking your ex, (e.g: die dah pasang lain ke, die dah start hisap rokok ke) eloknye kau takyah laa buat bende ni.. kang sakit hati nak bunuh diri pulak. so elok kau delete je diorg dari friend list kau tu. n baik kau pegi singgah site lamebook ke, fmylife ke, boleh jugak kau gelak2 ngan kebodohan nasib orang lain, plus makes you feel better ada orang lagi teruk nasib.
5)kasi delete semua ok.
yes. ni senang. buang die kat friend list, gambar2 kasi recycle (jangan bakar, pencemaran udara.), no kat phone, gambar digital, video, voice mail, dan semua bende2 digital ni kau kasi select pastu kau tekan Alt+Delete ok. kasi permenant delete. kalau kau orang tak cukup kuat nak delete semua ni. kau panggil kawan baik kau, atau adik kau pon boleh. kau suruh diorg buatkan. settle. bende ni selagi kau tak buat, selagi tu laa kau tak boleh start lupakan die tu.
6)kawan?
konon2 time break dulu cerita cakap nak jadi kawan. tak payah laaa. kalau dah putus tu terus je putus. lepas dah putus tu. tak yah contact2 dah. kalau die reply tanya khabar, boleh jawab jangan tak jawab, tapi jawab "khabar baik" je dah cukup. tak payah laa cite pasal kucing kau beranak ke, kau beli pensil baru ke. elakkan dari becerita pasal detail ok? good.
7)cari awek/pakwe baru yang lagi best.
ni bukan cite rebound ok. ni cite mencari cinta baru terus. kau kasi overhaul kau punya cinta. start fresh. die punye rule die bende ni is always cari yang lagi best. jangan downgrade ok. baru rasa die punye challenge nak ngorat. ni ultimate tip beb. sebab die lepas kau dapat cinta ni, yang lama tu terus obsolete. kau confirm tak kesah dah pasal orang lama.
itulah dia tuan tuan dan puan puan. semua tu aku cerita ikut pengalaman. pandai2 lah kau orang amik buat manfaat. kalau2 sape ada tip2 lain nak share, kat ruang komen ok kasi letak. have a goodday semua.
salam.
p/s: ni post takde keje. aku ngan awek aku ok je. :D


ni terbaek bro~
ReplyDeletehahahaha
woah! best2... ;p
ReplyDeletezariq: hahaha.. no 7 paling best. jangan downgrade ok! :))
ReplyDeletefaizfaizah: terima kasih sebab sudi baca! :D
dan! i suka sangat sangat sangat ur post! =)
ReplyDeleterus: glad u were entertainingly informed! haha
ReplyDeletehye daniel.. nice entry.. im lurve it!
ReplyDeletethanx miss zyra! :D
ReplyDeleteOK SUMPAH AKU SUKA BACA NI!
ReplyDeleteKAU DAH BAGI SEMANGAT LAIN MACAM KAT AKU BEB!
JYEARGGGGGGG :)
kikiki! eloklah dah ada semangat baru! :D
ReplyDeletebetol la...
ReplyDeletekasi lg tips yg bleh buat smgt gua membuak2 nk lpe kan die beb
bro, best r post ni.. mmg skang ni tgh down giler.. kata2 yang memberi semangat kat golongan2 macam kami ni.. cayalah bro..
ReplyDeletethanks to u..entry ni agak membantu..=)
ReplyDeleteplz help me sye cuba untuk melupakan kekasih saye xpi gagal smakin saye lupa smakin..dkat prasaan trhadap si dia...ish buntu 2....
ReplyDeleteni tip. kau shortcut terus buat no 7. settle.
ReplyDeletethnkz kat tips kau nie lh...mmg skt n pyh nkn lpakn owg yg sgt ktk cntai...bnyk hal yg ktk xleh nk lpakn mcm knngn brsma dea saat2 rmntik saat2 brsama pnh msra...dan dea prnh nk bjnji ngn ktk yg ktk adlh owg yg dea cntai spnh ht dan hnya ktk lh yg sllu dihati dea slma yer...tp skrg dea yg brbh ht dan tngglkn ktk sndiri....
ReplyDeletei like ur post. rupenye bnyk yg i da pna wt silap. tp pasni, i akn ekot tips2 u. ngee ~~ thankz ok ;)
ReplyDeletekalau bf tuh satu kelas..mcm mn..sy dah deleted photo,nober,n evrythg ad kaitan dgn dy...
ReplyDeletebro sy stuju sgt dgn tips 5 n 6..
ReplyDeleteaku rasa kena kat batang hidung aku yang nombo 4..haha, pasni cari baru beb ! haha
ReplyDeletenice :D
ReplyDeletehehehehe.. cun!!!
ReplyDeletesusah juga sebenarnya nak lupakan org yg kita syg wlau pun dah ikut tips yg ada tu. Wlau dah ada pengganti pun kdg2 tetap gak terigt n berharap agar bleh bersama mcm saat2 bhgia dulu. Hati n perasaan sush sgt nak delete or refresh.. Makin nak lupakan tentang keburukan dia, makin teringat akan kebaikkannya..
ReplyDeletehurm2 mcm2 kite bt tok lupakn s'org yg kita syg..skit rasanya..tp kn bila kta sudh hmpir nk lupa kn dye..tiba2 jer dy dtg kmbali y pling sdihnya dye langsung x rasa brsalah dn ape yg dy dh bt kt kite..
ReplyDeleteterbaikk lah bro...thumb up~~
ReplyDelete